10 Wskazówek dotyczących prowadzeniu cyfrowego klubu książki
Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o założeniu klubu książki, ale martwiłeś się, że nie masz na to odpowiedniego miejsca, mamy dla Ciebie świetną wiadomość: spotkanie osobiście nie jest już jedynym sposobem. Założenie grupy czytelniczej online z przyjaciółmi jest proste, jeśli zastosujesz się do tych wskazówek dotyczących prowadzenia cyfrowego klubu książki.
Poza wszystkimi niesamowitymi korzyściami, jakie normalnie przynosi bycie w klubie książki, istnieje jeszcze więcej plusów, jeśli chodzi o udostępnianie wersji cyfrowej. W internetowym klubie książki, to nie ma znaczenia, czy twoi członkowie są w tym samym mieście lub w połowie świata, ponieważ dzięki mocy Internetu, wszystkie mogą być w jednej przestrzeni cyfrowej w tym samym czasie.
Kiedy zakładasz cyfrowy klub książki, obowiązują wszystkie standardowe zasady klubu książki: chcesz wybrać temat lub cel dla swojego klubu i trzymać się go, umieścić różnych autorów na liście czytelniczej, ustalić regularny harmonogram i przygotować pytania do dyskusji przed każdym spotkaniem. Jeśli jednak prowadzisz cyfrowy klub książki, istnieje kilka innych zasad, które również mają zastosowanie.
Gotowi do wstąpienia w szeregi Emmy Watson, Oprah, Emmy Roberts i Reese'a Witherspoona? Oto 10 wskazówek, jak zorganizować świetny klub książki cyfrowej.
1
Utwórz grupę na Facebooku, do której mogą dołączyć wszyscy członkowie.
Istnieje wiele różnych platform mediów społecznościowych, ale Facebook jest jednym z najlepszych do organizowania działań grupowych, w tym klubu książki online. Jednym z pierwszych kroków do założenia własnej grupy jest założenie dla niej strony na Facebooku, na której można zapraszać nowych członków, dzielić się nowymi propozycjami lektur i zamieszczać plany spotkań. Możesz uczynić swoją grupę prywatną, więc tylko członkowie, których zaprosisz, mogą do niej dołączyć lub pozostawić ją otwartą dla publiczności, aby więcej czytelników mogło dołączyć do niej.
2
Korzystaj z narzędzi na Goodreads.
Po skonfigurowaniu swojej strony na Facebooku, będziesz chciał przejść do Goodreads i zapewnić swojemu klubowi silniejszą obecność w sieci. Tak jak w przypadku Facebooka, możesz wykorzystać tę książkową stronę w mediach społecznościowych, aby stworzyć grupę, do której członkowie mogą dołączyć. Na landing page'u grupy, możesz dodać opis swojego klubu, śledzić członków, moderować dyskusje na forum dyskusyjnym, wymieniać nadchodzące wydarzenia, w tym spotkania online, i cyfrowo odkładać na półkę wszystkie książki, które przeczytał Twój klub. Dobre lektury to w zasadzie spełnienie marzeń każdego, kto prowadzi internetowy klub książki, więc jeśli jeszcze nie jesteś zaznajomiony, to najwyższy czas.
3
Mieć ustalonego moderatora do dyskusji.
Jeśli kiedykolwiek siedziałeś osobiście w klubie książki, wiesz, że zbyt wielu miłośników książek może szybko wymknąć się spod kontroli - co możemy powiedzieć, po prostu naprawdę lubimy rozmawiać o książkach! Ale jeśli uważasz, że dyskusje IRL mogą wymknąć się spod kontroli, po prostu poczekaj, aż spróbujesz zamienić słówko w sieci. Dlatego tak ważne jest, aby wszystkie spotkania klubu książki cyfrowej były prowadzone przez oficjalnego moderatora, który może rozpocząć dyskusję od zadawania wstępnych pytań, a także prowadzić rozmowy w klubie na bieżąco, w sposób zorganizowany i uczciwy dla wszystkich uczestników. Jeśli prowadzisz klub książki, możesz zgłosić się na ochotnika, aby zostać moderatorem, lub zlecić innym członkom klubu, aby brali w nim udział na zmianę.
4
Zmień sposób, w jaki prowadzisz swoje dyskusje.
Mówiąc o dyskusjach, nie obawiaj się zmienić sposobu, w jaki Twój klub książki organizuje swoje spotkania online, aby uwzględnić różne metody komunikacji. Jeśli chcesz się spotkać, możesz skorzystać z czatu wideo Skype'a lub rozmów wideo w Google Chats. Jeśli preferujesz rozmowy tekstowe, twoje opcje są w zasadzie nieograniczone i obejmują używanie strony Facebook lub Goodreads do generowania dyskusji, używanie oficjalnego hashtagu na Twitterze do prowadzenia #bookchatu online, lub używanie jednego z wielu narzędzi czatu online, takich jak Slack, Fleep, HipChat i innych. Nie ma końca na ilości sposobów, na jakie ty i twoja grupa możecie rozmawiać o książkach online, więc nie bójcie się odkrywać, aż znajdziecie idealny.
5
Użyj ankiet online, aby wybrać książki, które czytasz w swoim klubie.
Jeśli chodzi o wybór książki dla Twojego klubu, najlepszym, najprostszym i najuczciwszym sposobem, aby upewnić się, że głosy wszystkich członków są słyszalne, jest głosowanie na każdą nową lekturę. Ponieważ nie zamierzasz spotykać się osobiście, możesz stworzyć głosowanie online, korzystając z jednego z wielu dostępnych narzędzi ankietowych. Facebook ma opcję ankiety, którą możesz dostosować do swoich potrzeb, aby zawierała wszystkie opcje czytania w Twoim klubie, lub możesz stworzyć własną ankietę za pomocą Google Forms, Survey Monkey, lub jednego z wielu innych darmowych narzędzi w Internecie.
6
Korzystaj ze stron docelowych, aby dzielić się czymś więcej niż tylko datami spotkań.
Niezależnie od tego, czy używasz strony swojej grupy na Facebooku, czy grupy Goodreads, wykorzystaj swoje platformy internetowe do czegoś więcej niż tylko ogłaszania książek i terminów spotkań. Wykorzystaj fakt, że możesz dotrzeć do wszystkich swoich członków, publikując w jednym miejscu, dzieląc się informacjami, przemyśleniami i opiniami o książkach, które czytasz w ciągu miesiąca, pomiędzy oficjalnymi dyskusjami. Możesz linkować do wywiadów autorskich, recenzji książek, łapanek z innymi przeczytanymi książkami, zwiastunów książek i innych. To świetny sposób na utrzymanie zaangażowania siebie i swoich członków w klubie poza zaplanowanymi rozmowami.
7
Czytaj cyfrowe książki zamiast fizycznych.
Jeśli masz zamiar być w klubie książki cyfrowej, czy nie ma sensu czytać książki cyfrowej? Czytając e-książkę w aplikacji Kindle, Nook lub innej aplikacji do czytania, masz możliwość łatwego śledzenia swoich ulubionych cytatów i najważniejszych wydarzeń, robienia notatek po drodze i po prostu dzielenia się nimi z grupą czytelników poprzez Goodreads, Facebook i Twitter, gdy skończysz. Jest to bardziej interaktywny sposób na wspólne czytanie, dzielenie się swoimi przemyśleniami i obserwowanie, jak inni w grupie interpretują lekturę.
8
Przeprowadzić sesję zdalnego czytania.
W tradycyjnym klubie książki, prawdopodobnie nie spotkalibyście się, aby przeczytać książkę, tylko porozmawiać. Ale jeśli wiesz, że będziesz przez jakiś czas odizolowany od innych ludzi, zastanów się, czy nie poprosić jednego lub dwóch członków, aby wskoczyli do twojej ulubionej aplikacji do czatowania wideo, abyś mógł być w tym samym "pokoju" podczas czytania. To nie jest dokładnie tak, jak bycie tam osobiście, ale to lepsze niż bycie samemu, i to czyni cię odpowiedzialnym za rzeczywiste czytanie książki!
9
Bądź kreatywny z dzieleniem się wideo.
Skoro mowa o aplikacjach do prowadzenia rozmów wideo, świat technologii to duże, tętniące życiem miejsce z wieloma opcjami do prowadzenia rozmów wideo. Zoom to ogromny rywal na dzisiejszym rynku wirtualnych konferencji, ale możesz też rozważyć Discord, a nawet Google Hangouts, dla wszystkich Twoich cyfrowych klubów książki. Wszystkie te usługi pozwalają na czaty tekstowe i rozmowy wyłącznie dźwiękowe, więc są tutaj dla Ciebie, niezależnie od potrzeb Twoich członków.
10
Ustawić wirtualne rozmowy z ulubionymi autorami.
Wielu autorów odwołało ostatnio swoje imprezy promocyjne, co może mieć wpływ na sprzedaż ich książek. Na szczęście, możesz pomóc swoim ulubionym autorom zwiększyć ich widoczność, prowadząc z nimi rozmowy w klubie książki, gdy tylko jest to możliwe. Nina LaCour, Sarah Maclean i Amy Stewart są już znane z tego, że w przeszłości prowadziły szybkie rozmowy z czytelnikami, ale zawsze należy kontaktować się z potencjalnymi pisarzami przynajmniej miesiąc wcześniej, aby upewnić się, że są oni otwarci i dostępni.
Komentarze (0)